Warta wprowadza nowy model likwidacji szkód całkowitych

Autor: Paulina Wiensak

Dodano: 12-02-2020

Od 17 lutego klienci TUiR Warta będą mogli skorzystać z nowego modelu likwidacji szkód całkowitych. Ubezpieczyciel wraz z platformą sprzedażową Carrot przejmą na siebie wszystkie formalności związane ze sprzedażą wraku.

Od września 2018 r. ubezpieczyciel prowadził testy nowego modelu likwidacji szkód, opracowanego przez platformę Carrot, w kilku powiatach województwa mazowieckiego. Rozwiązanie uzyskało aprobatę i przychylne opinie od klientów. W związku z tym od 17 lutego br. z nowego modelu likwidacji szkód będą mogli skorzystać wszyscy poszkodowani klienci Warty, posiadający ubezpieczenie AC lub poszkodowani, z tytułu ubezpieczenia OC ppm., w tym podmioty instytucjonalne. 

- Klienci byli zadowoleni z nowego modelu likwidacji szkód całkowitych, dlatego zdecydowaliśmy się go wprowadzić do obsługi spraw w całym kraju. To kolejne rozwiązanie oferowane klientom Warty, które skraca termin otrzymania odszkodowania i podnosi jakość obsługi – wyjaśnia Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty.

W nowym modelu w razie wystąpienia szkody całkowitej, gdy wartość naprawy przekracza 70% wartości pojazdu, Carrot i Warta przynoszą na siebie w całości sprzedaż wraku i załatwienie formalności z tym związanych, jak zgłoszenie zbycia w wydziale komunikacji. Klient musi jedynie upoważnić spółkę do występowania w jego imieniu oraz przeniesieniu cesji z umowy sprzedaży na zakład ubezpieczeń. Z kolei odszkodowanie w wysokości 100% wartości pojazdu sprzed szkody lub sumy ubezpieczenia jest wypłacane w ciągu 2 dni. Oczywiście klienci mogą pozostać przy dotychczasowym modelu, gdzie otrzymują jedynie równowartość szkody.

– Najważniejsza dla nas jest przede wszystkim satysfakcja klienta. Model ten zapewnia też skrócenie procesu, bo mniej jest pracy dla naszych klientów ale też zmniejszenie kosztów po naszej stronie np. na wynajmie pojazdu zastępczego, bo klient może szybciej zakupić nowy samochód – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Rafał Stankiewicz.

Nowe rozwiązanie znacznie skraca czas likwidacji szkód całkowitych, średnio z 30 dni do 20. Do tej pory w ramach pilotażu udało się sprzedać 1.300 aut w nowym systemie. W samym 2019 r. Warta obsłużyła ponad 20 tys. szkód całkowitych. Docelowo model ma być stosowany też w systemie bezpośredniej likwidacji szkód, jednak wymaga to powszechnego na rynku wdrożenia tego rozwiązania. Zdaniem Stankiewicza, taka sytuacja wkrótce nastąpi. Wiceprezes Warty podkreślił, że model ten zakłada wymierne korzyści dla wszystkich stron procesu.

Tagi: pojazd, klient, szkoda, bls
wstecz