Ubezpieczyciele inwestują w rozwój platform do sprzedaży ubezpieczeń online

Dodano: 30-08-2018
Kategorie :

Pod koniec lipca br. PZU uruchomiło portal do sprzedaży ubezpieczeń w Internecie. Ta forma sprzedaży polis  funkcjonuje także u innych podmiotów, m.in. TU Europa stale rozszerza ofertę produktów dystrybuowanych online. Puls Biznesu zapytał ekspertów rynkowych o możliwość upowszechnienia się e-commerce w Polsce.   

- Decyzja największego ubezpieczyciela o aktywnym udziale w rozwoju biznesu directowego wskazuje jednoznacznie, jakie są perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeniowego. Sprzedaż za pośrednictwem internetu, telefonu, a coraz częściej również urządzeń mobilnych powoli staje się równoważnym kanałem dotarcia do klientów. Do tej pory większość ubezpieczycieli traktowało direct jako uzupełnienie, starając się realizować modne strategie multikanałowości. Od mniej więcej dwóch lat widać poruszenie w tym obszarze, wiele towarzystw zbroi się w narzędzia umożliwiające szybki i intuicyjny zakup ubezpieczenia przez internet, oczekując coraz szybszych zwyżek w tym zakresie, wynikających ze zmieniających się przyzwyczajeń klientów, którzy preferują wygodny zakup produktów i usług w sieci - tłumaczy Bartosz Słupski, dyrektor departamentu sprzedaży - kanały alternatywne w firmie ubezpieczeniowej Uniqa. Dodał, że w najbliższym czasie spółka umożliwi zakup online prostych polis dla mikroprzedsiębiorców.

Z kolei przedstawiciele porównywarek ubezpieczeniowych, właśnie w tych narzędziach widzą sukces sprzedaży ubezpieczeń w sieci. 

- Nie wierzę w dużą sprzedaż generowaną online bezpośrednio na portalach ubezpieczycieli, gdyż klient internetowy przed dokonaniem zakupu chce porównać oferty różnych firm. Jeśli chciałby to samodzielnie osiągnąć, musiałby spędzić bardzo dużo czasu na odwiedzaniu portali poszczególnych towarzystw. Dużo wygodniejsze i szybsze jest skorzystanie z porównywarek. Jeżeli sprzedaż polis online będzie się rozwijać, to głównie właśnie tam - mówi Jacek Byliński, prezes multiagencji CUK Ubezpieczenia.

Zdaniem Łukasza Zonia, prezesa Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, rynek direct w Polsce będzie się rozwijał ze względu na wysoki komfort klienta.

- Współczesny konsument oczekuje jak najszybszej realizacji procesu sprzedaży, co przy złożoności niektórych produktów ubezpieczeniowych i danych potrzebnych do wyliczenia zakresu i składki jest dużym wyzwaniem. Z drugiej strony, od października zadanie to będzie wymagało jeszcze więcej wysiłku, bo zacznie obowiązywać nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, która nakłada na towarzystwa ubezpieczeń i pośredników dodatkowe obowiązki w zakresie analizy potrzeb klientów i kompletu dokumentów informacyjnych, z którymi klienci powinni zapoznać się przed podpisaniem umowy — tłumaczy Zoń.

wstecz