Ubea.pl: na których ubezpieczycieli skarżą się kierowcy?

Dodano: 05-05-2020
Publikator: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl przygotowała analizę na temat skarg na ubezpieczycieli w ubiegłym roku.

Na podstawie danych z zestawienia Rzecznika Finansowego, eksperci Ubea.pl przeanalizowali które zakłady ubezpieczeń najczęściej pojawiały się wśród skarg klientów posiadających ubezpieczenie komunikacyjne ppm.

- Podobnie jak w poprzednich latach zdecydowanie najwięcej takich skarg (1346) dotyczyło ubezpieczeń dla kierowców sprzedawanych przez PZU S.A. Na kolejnych miejscach uplasowały się dwie firmy z rynkowego podium: STU Ergo Hestia S.A. (623 skargi) oraz TUiR WARTA S.A. (390 skarg) - wylicza Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Jednak eksperci Ubea.pl w swojej analizie wzięli pod uwagę następujący wskaźnik: liczbę wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego na 1% udziału rynkowego. W ten sposób, wymienieni powyżej ubezpieczyciele wypadają dobrze lub bardzo dobrze. Przykładowo, Warta pod względem liczby wniosków o interwencję Rzecznika Finansowego na 1% udziału rynkowego osiągnęła wynik wynoszący 22 – niemalże najlepiej wśród ubezpieczycieli działu II. Lepszy wynik – 16 – osiągnął TUW PZUW.

- Warto podkreślić, że w przypadku polis komunikacyjnych TUiR WARTA S.A. cechowała się najmniejszą częstością skarg z 2017 r. oraz 2018 r. To spory sukces wspomnianego ubezpieczyciela - mówi Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Wysoki wynik wskaźnika, liczby wniosków o interwencję na 1% udziału w rynku, osiągnęły: LINK 4 (wynik: 87) oraz TUZ TUW (66).

- Wysoką częstotliwością skarg cechowały się też polisy komunikacyjne TUW TUW. Warto nadmienić, że w porównaniu z minionym rokiem znacznie lepiej zaprezentowała się firma Aviva TU Ogólnych S.A. (spadek analizowanego wskaźnika z 83 do 56) - dodaje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

wstecz