Przyznano nagrody podczas VI Wielkiej Gali Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń

Dodano: 13-04-2017

W dniu 12 kwietnia 2017 r. w Warszawie odbyła się VI Wielka Gala Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Podczas niej przyznano nagrody za osiągnięcia dokonane w 2016 r. Laureaci zostali wyłonieni w dziewięciu kategoriach.

W kategorii „Najlepszy cyfrowy ubezpieczyciel” zwyciężyło Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group. Nagroda ta została przyznana za podejmowanie przez zakład kompleksowych wyzwań wdrożenia nowoczesnych technologii, wspierających Compensę w osiągnięciu celu, jakim jest bycie pierwszym wyborem klientów, pracowników i partnerów. Przyznany tytuł to wyraz uznania dla obranej przez ubezpieczyciela strategii „wejścia w nowy wymiar ubezpieczeń”, której głównym celem jest dostarczenie nowoczesnych, skrojonych na miarę ubezpieczeń majątkowych i życiowych.

- Chcemy być ubezpieczycielem, który dostarcza klientowi to, czego potrzebuje, w czasie gdy tego potrzebuje. Dlatego implementowane przez nas udoskonalenia nie ograniczają się do wprowadzania rozwiązań w ramach Compensy, ale obejmują również nasze otoczenie, w tym spółki serwisowe i partnerów sprzedażowych – komentuje Rafał Mosionek, zastępca prezesa odpowiedzialny m.in. za IT, likwidację szkód, procesy biznesowe i zarządzanie zmianą, który w imieniu Compensy odebrał nagrodę.

Kolejną kategorią była „Najlepsza firma ubezpieczeniowa”, w której zwycięzcą zostało Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia. Tytuł ten został przyznany między innymi za najlepiej ocenianą na rynku likwidację szkód oraz najniższy wskaźnik reklamacji wśród największych towarzystw ubezpieczeń. Nagroda ta jest również docenieniem za wdrożenie nowoczesnej platformy ubezpieczeniowej iHestia.

- 2016 był dla nas wyjątkowym rokiem. 25-tą rocznicę uczciliśmy premierą iHestii, jedynego w swoim rodzaju narzędzia pełnej obsługi niemal wszystkich czynności ubezpieczeniowych. Przekazując w ręce naszych partnerów biznesowych i klientów szereg czynności i wgląd w prowadzone operacje, dowiedliśmy, że przyjazne partnerstwo i strategia Najwyższego Standardu Ochrony nie są pustym sloganem. Zaproszenie twórcy i prezesa ERGO Hestii – Piotra Marii Śliwickiego – do zarządu ERGO International - spółki, która prowadzi operacje ubezpieczeniowe na 30 światowych rynkach, to początek tworzenia w Sopocie regionalnego centrum referencyjnego – skomentowała przyznanie nagrody Małgorzata Makulska, wiceprezes zarządu ERGO Hestii.

W kategorii „Najciekawsza innowacja dla ubezpieczeń” zwyciężyła Atena za Platformę informatyczną dla ubezpieczeń SPACE. Spółka projektuje, wdraża i integruje kompleksowe systemy informatyczne dla biznesu. Specjalizuje się w produktach dla rynku ubezpieczeniowego. Od lat ma pozycję wiodącego dostawcy systemów dla tej branży. SPACE obejmuje wszystkie kluczowe obszary działania towarzystw ubezpieczeń: polisy, sprzedaż i szkody. Dzięki SPACE, pośrednik ma dostęp do tych samych informacji co towarzystwo ubezpieczeń, klient i agent. Agenci natychmiast otrzymują informację o uznaniu sprzedaży, wpłaceniu składek i przyznanej prowizji. Korzyści, które zapewnia platforma, to m.in. przyspieszenie procesów, zwiększenie ich efektywności, a także obniżenie kosztów.

Tytuł „Najbardziej przyjaznego ubezpieczyciela” otrzymały Ubezpieczenia Pocztowe - marka składająca się z Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A. „Nagrodę Specjalną Kapituły Konkursowej za Osobowość” otrzymał Wojciech Kwaśniak, były zastępca przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego.

W kategoriach związanych z bankowością laureatami zostali:

  • najlepszy bank – Alior Bank,
  • najciekawsza innowacja dla banku – Google za Android Pay,
  • najbardziej innowacyjny bank – mBank,
  • najbardziej przyjazny bank – ING Bank Śląski.
wstecz