PKO BP: Chcemy stać się w większym stopniu również firmą ubezpieczeniową

Dodano: 01-07-2020

Wiceprezes PKO BP Jan Emeryk Rościszewski w rozmowie z PAP Biznes przedstawił nową strategię banku w zakresie dystrybucji ubezpieczeń. Grupa będzie stawiać na rozwój i zwiększenie sprzedaży produktów stand alone, a postawione cele zakładają 1,2 mln nowych klientów oraz 1,5 mld zł przypisu składki w ciągu 5 lat.

Do tej pory strategia banku w zakresie sprzedaży ubezpieczeń obejmowała rozwój ubezpieczeń powiązanych, czyli związanych z produktami bankowymi, np. kredytami. Teraz spółka stawia na sprzedaż produktów stand alone.

- Ubezpieczenia bancassurance są jednak bardzo cyklicznie powiązane ze sprzedażą produktów bankowych, więc w momencie, kiedy spada akcja kredytowa, to siłą rzeczy ubezpieczenia te też spadają. Chcemy więc zbudować „fabrykę” sprzedaży ubezpieczeń stand alone, czyli ubezpieczeń niepowiązanych z produktami bankowymi. Chcemy stać się wiodącym operatorem również w tym segmencie - powiedział PAP Biznes Jan Emeryk Rościszewski, odpowiedzialny za obszar rynku detalicznego i ubezpieczenia.

Nowa strategia rozwoju w segmencie ubezpieczeń została zaakceptowana przez zarząd i rozpoczęły się prace nad jej wdrożeniem. Spółka założyła sobie, że do końca przyszłego roku przygotuje pełną ofertę produktową. Kluczowe miejsce będą miały w niej produkty komunikacyjne, a także mieszkaniowe, turystyczne, ubezpieczania na życie czy zdrowotne. Oferta ma być także skierowana do segmentu ubezpieczeń dla małych i średnich firm.

- Mając dwa towarzystwa ubezpieczeniowe, szeroką sieć dystrybucji w postaci oddziałów oraz kanałów cyfrowych i odpowiedni potencjał technologiczny jesteśmy w stanie wprowadzić nową strategię sprzedaży ubezpieczeń niepowiązanych i stać się w ciągu kilku lat jednym z wiodących ubezpieczycieli w Polsce. Szeroka wiedza o naszych klientach, wysokie kompetencje technologiczne oraz doświadczenie w dystrybucji produktów bankowych i ubezpieczeń - to podstawowe filary, na których chcemy budować naszą przewagę i rozszerzać działalność w obszarze ubezpieczeniowym. Wierzymy, że pełna oferta w tym obszarze pozwoli przyciągnąć nowych klientów - powiedział Rościszewski.

Dodał, że z obserwacji europejskich banków wynika, że strategia ta odnosi sukces. Pozytywny wpływ na to mają m.in. cyfryzacja i zmiana trendów konsumentów. PKO BP liczy, że w ciągu pięciu lat przypis składki jego spółek ubezpieczeniowych wzrośnie o 1,5 mld zł, czy średnio 3 mld zł w skali roku. Z kolei w pierwszym roku sprzedaż polis ma zwiększyć się do 0,5 mln sztuk.

- Dzięki nowej strategii towarzystwa ubezpieczeniowe czeka spektakularny wzrost składki. Myślę, że to perspektywa już przyszłego roku. Nasze towarzystwa przed pandemią miały roczny przypis składki wynoszący około 1,2 mld zł. Chcielibyśmy, aby w ciągu pięciu lat przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych przewyższył składkę z ubezpieczeń powiązanych; chcielibyśmy dojść łącznie do poziomu 3 mld zł składki - zapowiedział Rościszewski.

wstecz