PKO Bank Polski umożliwił składanie wniosku o kredyt hipoteczny on-line

Dodano: 09-09-2021
Publikator: informacja prasowa

PKO Bank Polski umożliwił zdalne składanie wniosku o kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym. Klienci będą musieli pojawić się w banku tylko raz, by podpisać umowę kredytową, wszystkie pozostałe formalności załatwią bez wychodzenia z domu.

Klient PKO Banku Polskiego będzie miał możliwość wypełnienia wniosku o kredyt hipoteczny oraz dołączenia do niego niezbędnych dokumentów w trybie zdalnym. Co więcej, będzie mógł  skorzystania ze wsparcia doradcy na każdym etapie procesu.

- PKO Bank Polski udostępnił klientom całkowicie zdalną obsługę wniosku kredytowego, począwszy od otrzymania informacji o kredycie i spersonalizowanej oferty aż do złożenia wniosku o kredyt wraz z niezbędnymi dokumentami w serwisie transakcyjnym. Teraz każda osoba zainteresowana kredytem hipotecznym bez wychodzenia z domu, kontaktując się również zdalnie z doradcą hipotecznym, może uzyskać szczegółowe informacje o ofercie i warunkach kredytu hipotecznego, jak również wypełnić zdalnie wniosek o jego udzielenie. Wizyty w oddziale ograniczamy wyłącznie do jednego spotkania, podczas którego klient podpisuje umowę – mówi Lucyna Kopińska, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.

W celu złożenia wniosku o kredyt hipoteczny klient musi najpierw skontaktować się z doradcą. Spotkanie może odbyć się zarówno w formie stacjonarnej w oddziale banku, jak i zdalnej. W ostatnim przypadku, można umówić się na wideorozmowę z doradcą za pośrednictwem strony banku. Podczas rozmowy klient otrzyma ofertę na zmienną stopę procentową i z okresowo stałą stopą procentową, formularz informacyjny oraz listę wymaganych dokumentów. W przypadku spotkania zdalnego, wszystkie dokumenty mogą być przesłane drogą elektroniczną. Zarejestrować wniosek można w serwisie transakcyjnym, część informacji zostanie wypełniona automatycznie. Klientowi zostanie tylko sprawdzenie, wypełnienie brakującego segmentu oraz dołączenie wymaganych plików z dokumentami. Wniosek można zapisać i wrócić do jego edycji w każdym momencie.

- Możliwość cyfrowego wnioskowania o kredyt hipoteczny to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają kanały zdalne do codziennego kontaktu z bankiem. Na każdym etapie rozpatrywania wniosku przez bank klient może sprawdzić status swojej sprawy w serwisie transakcyjnym, skontaktować się z osobistym doradcą lub uzupełnić brakujące dokumenty. Kredyt hipoteczny to produkt, który wiąże klienta i bank zazwyczaj na wiele lat, dlatego tak ważne jest, aby cały proces wnioskowania przebiegał sprawnie. Dzięki możliwości zdalnego wnioskowania klient od początku w dowolnych warunkach i dowolnym czasie może zapoznać się z ofertą przedstawianą przez bank, niepewności skonsultować z doradcą lub od ręki uzupełnić brakujące dokumenty bez konieczności kilkukrotnych wizyt w oddziale. Pozwala to znacznie skrócić czas rozpatrywania wniosku i szybciej reagować na ewentualne pytania klienta – mówi Jakub Marcinkiewicz, dyrektor Biura Hipoteki Cyfrowej.

Możliwość zdalnego złożenia wniosku o kredyt hipoteczny jest dostępna również dla osób, które nie posiadają konta w PKO Bank Polski. W tym przypadku należy uzyskać dostęp do serwisu transakcyjnego, podpisując umowę o nadanie dostępu. Podpisanie takiej umowy może się odbyć w formie stacjonarnej lub zdalnej. Dostęp do serwisu, pomimo możliwości wnioskowania o kredyt hipoteczny, pozwala utworzyć e-Tożsamość. E-Tożsamość, która jest środkiem identyfikacji elektronicznej wydanym przez bank, pozwala na zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych, korzystanie z systemu e-zdrowia, wysłanie z profilem zaufanym pisma do urzędów. Co więcej, taki dostęp daje możliwość wymiany waluty online w kantorze walutowym PKO Banku Polskiego oraz dostęp do rachunku PPK. Utworzenie e-Tożsamości daje również dostęp do usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, który działa jak podpis własnoręczny.

wstecz