Pierwszy milion złotych przelany za pomocą Asystenta głosowego w IKO

Dodano: 21-09-2020
Publikator: informacja prasowa

Przy pomocy Asystenta głosowego w aplikacji IKO, klienci banku PKO BP dokonali przelewów o wartości 1,2 mln złotych. Jak informuje bank, za pomocą Asystenta głosowego IKO i botów działających w kanale telefonicznym klienci przeprowadzili już prawie 300 tys. rozmów.

Asystent głosowy został uruchomiony w maju 2020 r., a od połowy sierpnia mogą z niego korzystać wszyscy użytkownicy. Umożliwia on robienie przelewów, sprawdzanie stanu konto, przeszukiwanie historii konta czy płatności BLIKIEM.

- Klienci z dużym zainteresowaniem przyjęli Asystenta głosowego IKO i wyłoniła się już grupa jego stałych użytkowników. Wbrew oczekiwaniom nie zawsze są to najmłodsi klienci - entuzjaści nowych technologii. Wśród poleceń dominują przelewy i przeszukiwanie historii transakcji, ale obserwujemy też sporo zapytań, które można opisać jako komendy „nawigowania” po IKO. Widzimy też, że z upływem czasu klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania. Stale pracujemy, żeby spełnić ich coraz wyższe wymagania i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje - podkreśla Kamil Konikiewicz, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Funkcji wspieranych przez Asystenta głosowego będzie stopniowo przybywać. W sumie Asystent głosowy IKO rozumie i reaguje już na ponad 100 rodzajów intencji rozmówcy.

wstecz