Pieniądze to nie wszystko, liczy się też human relations

Dodano: 23-11-2017

Dbanie o komfort pracy i pracownika to obecnie wizytówka nowocześnie zarządzanych firm. Działy HR i PR wyszukują coraz ciekawsze i oryginalne benefity.

Pytanie o benefity jest też jednym z częściej zadawanych prze kandydata na rozmowie o pracę. Dlaczego właściwie benefity są tak istotne i jaką pełnią rolę? - Dodatki, które firmy oferują pracownikom, to nie tylko dbanie o korzystny wizerunek firmy, dobry PR i wysoką kulturę przedsiębiorstwa. To także magnesy, pozwalające na zwiększenie satysfakcji z pracy, a tym samym poprawę efektywności osób zatrudnionych. Takie gesty ze strony pracodawcy wpływają też pozytywnie na budowanie lojalności pracownika – mówi Maja Biernacka, ekspert komunikacji wewnętrznej, w rozmowie z Solo PR.

Do najczęściej oferowanych i najbardziej praktycznych benefitów należą pakiety medyczne, karty sportowe oraz ubezpieczenia grupowe. Co ważne pojawiają się też nowe i coraz bardziej oryginalne oferty kierowane do pracowników a wzorowane na amerykańskich prekursorach z tego obszaru, czyli Google i Facebook. Stąd też w Polskich firmach coraz częściej spotykane są: darmowe świeże owoce i warzywa, masaże relaksacyjne, zajęcia językowe, pokój chillout ze stołem do piłkarzyków, biblioteczka firmowa, ale też hulajnogi, które służą do  przemieszczania się na terenie firmy.

Wszystkie te gratyfikacje budują przyjazną atmosferę pracy i motywację pracowników, co przekłada się na lepsze efekty pracy i zadowolenie pracownika. - A to w konsekwencji przekłada się na zadowolenie klienta. Zadowolony pracownik to zadowolony klient – zaznacza Natalia Dykiert, HR manager z firmy Currency One, w rozmowie z Solo PR.

wstecz