Pekao wdrożył obsługę e-dowodu w oddziałach

Dodano: 26-05-2020
Publikator: informacja prasowa

Bank Pekao, jako pierwszy w Polsce, wyposażył część swoich placówek w czytniki e-dowodów, tym samym umożliwiając obsługę elektronicznego dokumentu, który zawiera specjalną warstwę cyfrową (tzw. chip) pozwalającą na szybką i precyzyjną identyfikację.

– Dowody elektroniczne mają ogromny potencjał do wykorzystania przy obsłudze klientów, który od razu zauważyliśmy. Przede wszystkim przyspieszą sprawną identyfikację. Gwarantują też klientowi maksimum bezpieczeństwa, ponieważ są bardzo trudne do podrobienia. Ze względu na swoje unikalne cechy, e-dowody pozwalają w pełni potwierdzić autentyczność dokumentu, co ma dla nas szczególne znaczenie. Bezpieczeństwo ma też drugi wymiar, szczególnie ważny w obecnej sytuacji związanej z pandemią. Klient nie musi podawać dowodu doradcy, po prostu samodzielnie umieszcza go w czytniku – zauważa Marek Tomczuk, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Aktualnie obsługę e-dowodu uruchomiono w 31 oddziałach Banku Pekao w największych miastach w Polsce. Bank planuje sukcesywnie rozszerzać dostępność tej metody na kolejne placówki. Oddziały, w których można się w ten sposób identyfikować zostały oznaczone specjalnym logo: „obsługa e-dowodu”.

wstecz