MetLife z nową strategią

Dodano: 12-04-2017

Towarzystwo ubezpieczeń na życie MetLife poinformowało, że od początku roku prowadzi nową strategię. Zakłada ona ugruntowanie pozycji spółki na polskim rynku ubezpieczeniowym poprzez dojrzałe i dynamiczne podejście do tworzenia oferty. Pierwszym efektem realizacji zmienionej strategii jest niedawno wprowadzony do sprzedaży produkt „MetLife na Życie” (czytaj więcej: MetLife z nowym ubezpieczeniem na życie).

Jak wynika z informacji MetLife, nowa strategia ma skupiać się na dostarczaniu klientowi i jego bliskim ochrony ubezpieczeniowej, dopasowanej do indywidualnych potrzeb. Zakład ubezpieczeń chce skutecznie wychodzić naprzeciw wyzwaniom rynkowym, głównie poprzez oferowanie nowych produktów czy sprzedaży produktów za pośrednictwem agentów ubezpieczeniowych. Ubezpieczyciel planuje także rozpoczęcie dystrybucji ubezpieczeń w kanale bancassurance oraz digitalizację procesu sprzedaży i obsługi klientów.

- Jesteśmy obecni w Polsce od 1990 roku. Ćwierćwiecze to pozwoliło nam stworzyć imponującą bazę klientów, nabyć wyjątkowych doświadczeń, poznać jak nikt ubezpieczającego się mieszkańca naszego kraju – powiedział Łukasz Kalinowski, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife TUnŻiR. – Ta dojrzałość naszej firmy ma też odzwierciedlenie w nowej strategii. Jesteśmy nastawieni na rozwój sprzedaży przez agentów oraz instytucje finansowe. Z tej dojrzałości wynika też wejście na jeszcze wyższy poziom dostosowania naszych produktów do potrzeb każdego klienta indywidualnego – wyjaśnił.

Pierwszym produktem, który spełnia powyższe wymagania jest ubezpieczenie na życie „MetLife na Życie”. Produkt wyróżnia się niską kwotą składki (nawet 50 zł miesięcznie). Pozwala też na rozszerzenie podstawowego zakresu ochrony o dowolnie wybrane przez klienta opcje dodatkowe. Wśród nich uwzględniono m.in. ochronę na wypadek choroby nowotworowej, trwałej niepełnosprawności lub zaciągnięcia kredytu.

- Z punktu widzenia klienta ważne jest, by zawierając jedną umowę, otrzymał on najlepiej dopasowane do swoich potrzeb ubezpieczenie. Główną ideą kompleksowego ubezpieczenia „MetLife na Życie” jest jego elastyczność w doborze specyficznych świadczeń wynikających z sytuacji życiowej, potrzeb lub oczekiwań konkretnego klienta – wskazała Bożena Trzaska, dyrektor ds. Rozwoju Produktów Ochronnych.

Strategia obejmuje też integrację dotychczasowych kanałów sprzedaży, tworząc dwa modele sprzedaży: do klienta indywidualnego i do klienta instytucjonalnego. Wśród klientów indywidualnych MetLife zamierza kierować swą ofertę do osób aktywnych zawodowo, planujących założenie rodziny, oraz osób starszych. Jak wskazał ubezpieczyciel, szczególnie drugi typ klientów jest często pomijany przez branżę ubezpieczeniową, dlatego wymaga rozwijania oferty i jej poszerzania o nowe produkty z uwzględnieniem potrzeb tej grupy klientów. 

W kanale instytucjonalnym MetLife chce przede wszystkim skupić się na rozwijaniu swojej oferty w ramach bancassurance. Bartłomiej Woźniak, dyrektor Pionu Klienta Instytucjonalnego, podkreślił, że nowa strategia zakłada rozwijanie usług bancassurance oraz otwieranie się na nowe możliwości tego modelu współpracy. Jak wskazało towarzystwo, planowane jest także zacieśnianie współpracy z sieciami telefonii komórkowej.

wstecz