mBank wprowadza zdalną weryfikację tożsamości klientów z wykorzystaniem mojeID

Dodano: 12-11-2020
Publikator: informacja prasowa

mBank jako kolejny podmiot wdrożył usługę mojeID dostarczaną przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli w prosty i bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość i tym samym uzyskać dostęp do usług świadczonych online.

- Mamy już w banku pozytywne doświadczenia z profilem zaufanym. Klienci chętnie z niego korzystają przy załatwianiu urzędowych spraw. Jesteśmy przekonani, że - zwłaszcza w obecnej sytuacji - możliwość potwierdzania tożsamości online z wykorzystaniem mojeID, będzie bardzo użyteczna dla naszych klientów. Dodatkowo, w przyszłości chcemy, aby klienci firmowi również mogli korzystać z tego typu rozwiązań – mówi Piotr Teodorczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku.  

Klienci mBanku korzystający z mojeID mają pełną kontrolę nad danymi przekazywanymi do usługodawców - po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej, widzą wyłącznie te dane, których oczekuje usługodawca i każdorazowo wyrażają zgodę na ich przekazanie w ramach danej usługi.

mojeID to bezpieczne narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach komercyjnych i publicznych, dostarczana przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). Z tej usługi do potwierdzania tożsamości mogą korzystać podmioty z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Narzędzie umożliwia m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, odzyskiwać hasła, zawierać umowy czy zlecać polecenie zapłaty.

Dotychczas do mojeID w roli dostawców tożsamości przystąpiły PKO Bank Polski, PZU, Nationale-Nederlanden i wiele innych. Czytaj więcej:

 

wstecz