mBank pierwszym bankiem w chmurze

Dodano: 17-09-2021
Publikator: informacja prasowa

mBank jako pierwszy bank w całej Polsce kompleksowo wdrożył usługę Microsoft Office 365, dzięki czemu udostępnił ponad 8,3 tys. swoim pracownikom nowoczesne narzędzia do komunikacji i współpracy w chmurze publicznej.

Dzięki wdrożeniu innowacyjnego rozwiązania mBank jest teraz pierwszym internetowym bankiem w Polsce. Każdy pracownik banku może pracować z dowolnego miejsca, wykorzystując nowoczesny i bezpieczny dostęp do niezbędnych danych, a bank może sam tworzyć nowe aplikacje. Bank informuje, iż diametralnie zmienia sposób swojej wewnętrznej pracy, wykorzystując chmurę publiczną.

– Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, a nawet je wyprzedzać. W przeszłości klient mógł przyjść do banku w określonych godzinach, a dziś jesteśmy otwarci 24 godziny na dobę. I to znak transformacji cyfrowej. Dalszą przyszłością jest chmura. Z punktu widzenia budowania systemów, dostępności, elastyczności, kosztów – od chmury nie ma odwrotu – mówi Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku.

Jak sygnalizuje bank, powodem do wykorzystania chmury publicznej była potrzeba platformy, która wsparłaby pracowników w codziennych procesach oraz komunikacji. Ważne też było wdrożenie możliwości efektywnej współpracy w zespołach, w tym efektywne wyszukiwanie oraz udostępnianie danych. Technologia, która została wdrożona, pozwoliła podnieść współpracę na wyższy poziom oraz umożliwiła łatwy dostęp do danych, które będą dostępne przy zachowaniu restrykcyjnych norm bezpieczeństwa i ochrony. Celem wykorzystania przez mBank chmury publicznej jest również możliwość tworzenia za pośrednictwem platformy Microsoft własnych aplikacji, odpowiadających na potrzeby wewnętrzne i biznesowe. 

– Zdecydowaliśmy się na pakiet Microsoft 365, ponieważ to wiodące rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które pozwoliło nam zintegrować się z dotychczas używanymi w banku narzędziami IT. Zakres wdrożenia objął wszystkich pracowników banku, a dotyczył m.in. Exchange online, OneDrive, Teams, Planner, WhiteBoard, To Do i Forms. Dla przykładu, Exchange online oznacza bardzo pojemną skrzynkę pocztową, która może przechować nieporównanie więcej danych niż dotychczas. OneDrve umożliwia przechowywanie i współdzielenie danych, a Teams jest centralnym narzędziem do komunikacji i pracy zespołowej. WhiteBoard wspiera zespoły mBanku w pracy kreatywnej, a prostsze aplikacje Planner i To Do – w lepszej organizacji pracy i śledzeniu postępów w projektach – mówi Adam Ksit, wicedyrektor IT/cloud center of excellence w mBanku.

mBank informuje, iż już posiada doświadczenie powiązane z chmurą. Pierwsze „kroki w chmurach” bank dokonał 4 lata temu, kiedy to wypracowywał przystosowanie regulacji do aktualnych możliwości technologii i poziomu gwarantowanego bezpieczeństwa.

 – Jesteśmy pierwszym bankiem, który zdecydował się na wykorzystanie chmury publicznej. Mamy za sobą kilka pierwszych poważnych wdrożeń. Przykładem tego jest rozwiązanie Paynow, oferujące płatności dla e-commerce, które wykorzystuje chmurę. Kluczowe w transformacji do chmury publicznej w bankowości jest przede wszystkim bezpieczeństwo i ochrona danych oraz zgodność z regulacjami – mówi Michał Plechawski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i technologii w mBanku.

wstecz