Link4 bliski zebrania 1 mld zł przypisu składki

Dodano: 19-06-2017

W strategii PZU do 2020 r. założono, iż Link4 osiągnie 1 mld zł przypisu składki. Ubezpieczyciel tak świetnie rozpoczął rok, że jeśli kolejne kwartały będą równie dobre, to uda mu się zrealizować ten cel jeszcze w tym roku – informuje Puls Biznesu.

– Bardzo dobrze rozpoczęliśmy ten rok. W I kw. zebraliśmy 240 mln zł składek, czyli aż o 76 proc. więcej niż przed rokiem. Jeśli utrzymamy taką dynamikę do końca roku, to jest duża szansa, że ten rok zamkniemy 1 mld zł zebranych składek – mówi Agnieszka Wrońska, prezes Link4 cytowana przez Puls Biznesu.

Jednym ze strategicznych celów Link4 w 2017 roku jest zwiększenie udziału polis mieszkaniowych w portfelu. Dlatego też ubezpieczyciel po raz pierwszy w historii reklamował „mieszkaniówkę” i udoskonalił sam produkt, wprowadzając m.in. formułę all risk. Są już pierwsze efekty – sprzedaż ochrony mieszkaniowej poszła w górę w I kw. o 60 proc.

Link4 jest jednak nadal głównie skoncentrowany na ubezpieczeniach komunikacyjnych. – Nasz wynik techniczny na polisach komunikacyjnych jest już dodatni. To oznacza, że w końcu nie musimy do nich dokładać - mówi Agnieszka Wrońska. Rosnące przychody są między innymi efektem podwyżek cen polis komunikacyjnych. Jak wskazuje prezes Link4, nie tylko podwyżki, ale również stale napływający nowi klienci wpłynęli na dobre wyniki. W I kwartale br. liczba sprzedanych polis zwiększyła się o 45 proc., a w kwietniu w portfelu było już ponad 1 mln polis OC.

– Nie walczymy niską ceną. Określiliśmy odpowiedni próg rentowności biznesu, który staramy się osiągnąć, a nasze stawki są dopasowane do ryzyka – mówi Agnieszka Wrońska dla Pulsu Biznesu.

Ubezpieczyciel stawia również na aktywność marketingową. Reklamuje się zarówno w internecie, jak i telewizji. Ponadto towarzystwo zostało partnerem programu telewizyjnego „Nasz nowy dom”, w którym wspiera jego uczestników, przekazując polisę mieszkaniową oraz wspierając finansowo remont, realizowany przez ekipę programu (czytaj więcej: LINK4 partnerem programu „Nasz nowy dom”). Dzięki temu, marka Link4 staje się jednym z najbardziej rozpoznawalnych ubezpieczycieli majątkowych na polskim rynku ubezpieczeniowym.

wstecz