Kundi - startup, który może zmienić rynek ubezpieczeń w Polsce

Dodano: 20-09-2016
Kategorie :

O konieczności wprowadzania innowacji oraz rozwiązań, które wykorzystują nowe technologie w obszarze ubezpieczeń mówi się od dawna. Wielu ekspertów podkreśla, że rozwój polskiej branży ubezpieczeniowej obecnie związany jest z rozwojem rozwiązań IT dedykowanych zakładom ubezpieczeń, a także klientom (Kazimierz Stańczak: rynek ubezpieczeń OC w Polsce potrzebuje zmian). Jakiś czas temu pisaliśmy o aplikacji WeSavvy, która doskonale sobie radzi na zagranicznych rynkach, a teraz jej twórcy badają możliwość ekspansji do Polski (więcej w artykule: „Twórcy aplikacji WeSavvy badają polski rynek przed możliwą ekspansją”). Dwa tygodnie temu w konkursie przeznaczonym dla startupów „Seedstars Warsaw” zwyciężył projekt Kundi, oferujący „mobilne ubezpieczenia społecznościowe”.

Na stronie internetowej nagrodzonego startupu można jedynie dowiedzieć się, jakie cele stawiają sobie twórcy aplikacji. „Stosując podejście społecznościowe i ekonomię współpracy wracamy do korzeni mechanizmu ubezpieczeń. Chcemy, żeby ubezpieczenia były uczciwe, proste, tańsze i spełniające oczekiwania klientów” – czytamy na kundi.pl. Na razie wiadomo, że nowa aplikacja ma być platformą mobilną P2P wymiany ubezpieczeń rzeczy ruchomych. Ambicją twórców jest zaprojektowanie i dostarczenie jak najprostszego produktu ubezpieczeniowego. Wśród jego założeń znalazło się m.in. zwrot gotówki za brak szkód ubezpieczonych przedmiotów oraz konkurencyjna cena, niższa nawet o połowę niż w przypadku tradycyjnego produktu. Jak zapowiadają twórcy aplikacji, nowe narzędzie ma wystartować jeszcze w tym roku.

Przeczytaj cały artykuł
Tagi: it
wstecz