Klienci Europ Assistance będą wspierani w sytuacji cyberataku

Dodano: 28-11-2017

Cyber SOS to nowy produkt Europ Assistance Polska, który będzie miał za zadanie wspierać klientów w sytuacji cyberataku, awarii sprzętu IT oraz chronić w sieci ich tożsamość i reputację.

Gwałtownie rośnie liczba zagrożeń  w sieci. W raporcie Check Point Security czytamy, że liczba ataków malware na firmy wzrosła w ciągu ostatniego roku o 900 proc., a co godzinę ma miejsce średnio 971 takich zdarzeń. Ponadto wyniki badania „Internauci w cyberprzestrzeni” - zrealizowanego na zlecenie Grupy Europ Assistance - wskazują że 1/3 Polaków nie zmienia swoich haseł i danych uwierzytelniających lub robi to rzadko, a 1/4 osób w ogóle nie ma antywirusa na swoich urządzeniach.

Pomimo rozwoju internetu i coraz większej digitalizacji usług, świadomość zagrożeń, jakie mogą pojawić się w wirtualnym świecie jest ciągle niewystarczająca. Większość osób ma mylne przekonanie, że w sieci jest bezpieczna, a problem cyberzagrożeń jej nie dotyczy – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Cyber SOS to:

  • Ochrona danych sprzętu IT: w sytuacji cyberataku lub awarii sprzętu IT, klienci mają zapewnioną zdalną pomoc specjalistów IT, naprawę sprzętu, odzyskiwanie danych i pomoc w utworzeniu kopii zapasowej. Natomiast w sytuacji gdy sprzęt musi trafić do serwisu klient otrzyma sprzęt IT o podobnej specyfice na czas naprawy. Na życzenie może otrzymać też pomoc w założeniu blokady rodzicielskiej na urządzeniu.
  • Zabezpieczenie transakcji internetowych: ochrona w przypadku nieautoryzowanych lub niezgodnych z umową transakcji internetowych np. gdy sprzedawca internetowy nie dostarczył towaru, dostarczył towar wadliwy lub okazał się oszustem. Klienci mają zagwarantowaną ochronę finansową do kilku tysięcy złotych, a w razie potrzeby otrzymają informacje o prawach konsumenta i wskazówki postępowania w powyższych sytuacjach.
  • Bezpieczna tożsamość i reputacja: pakiet usług chroniących tożsamość, w praktyce oznacza to, że w przypadku pomówienia, zniesławienia lub znieważenia klienta w Internecie na jego życzenie zostanie przeprowadzony monitoring internetu, a on sam otrzyma specjalistyczne wsparcie w ochronie reputacji internetowej oraz wsparcie psychologiczne. Klienci mogą też liczyć na wypłatę rekompensaty za utratę reputacji internetowej.

We wszystkich powyższych sytuacjach klienci objęci ochroną Cyber SOS otrzymają również wsparcie prawnika w kwocie nawet do 10 000 zł.

wstecz