Jak ubezpieczają się właściciele motocykli i skuterów?

Dodano: 29-04-2020
Publikator: informacja prasowa

Większość właścicieli jednośladów (85 proc.) nie rozszerza obowiązkowego ubezpieczenia OC o dodatkowe elementy ochrony. Co więcej, ubezpieczenie NNW ma tylko 10 proc. motocyklistów, gdzie wśród kierowców samochodów osobowych odsetek ten wynosi 60 proc. – wynika z analiz TU Compensa.

 - Analizę przeprowadziliśmy na podstawie ponad 100 tys. zawartych u nas ubezpieczeń komunikacyjnych skuterów i motocykli. To na tyle reprezentatywny zbiór, że możemy nasze obserwacje odnieść do ogółu właścicieli jednośladów. Bez wątpienia ta grupa podchodzi do kwestii ubezpieczeń o wiele bardziej zachowawczo od posiadaczy aut. Bardzo rzadko zabezpiecza się na wypadek kradzieży pojazdu. Rezygnuje także z assistance, czyli usług pomocowych, które są już niemal rynkowym standardem w przypadku samochodów osobowych. To w dużej mierze wynik przekonania, że dodatkowe ubezpieczenie motocykla jest drogie. Istotnie, jeszcze kilka lat temu posiadacze jednośladów mieli ograniczony wybór, ale ubezpieczyciele otworzyli się już na tych klientów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Indywidualnego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Według danych Compensy: 85 proc. właścicieli jednośladów ma wyłącznie obowiązkowe OC, 15 proc. ma je rozszerzone o dobrowolne elementy ochrony, natomiast NNW w ubezpieczeniu komunikacyjnym - zaledwie 10 proc.

- W tym kontekście warto wspomnieć, że kolizja na skuterze czy motocyklu lub po prostu upadek na nierównej nawierzchni mogą okazać się dla zdrowia kierowcy o wiele gorsze niż stłuczka samochodem. Ponadto z policyjnych danych wynika, że w 2019 r. – w porównaniu z wcześniejszym rokiem – aż o 25% wzrosła liczba motocyklistów zabitych na drogach, choć liczba wypadków z udziałem motocykli zmniejszyła się – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.

wstecz