InterRisk, Benefia, Link4 i Generali będą oferować ubezpieczenia komunikacyjne na platformie e-commerce PKO BP

Autor: Paulina Wiensak

Dodano: 02-07-2018

W połowie czerwca Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, największego polskiego banku, zapowiadał finalizację prac nad porównywarką ubezpieczeń komunikacyjnych. Czytaj więcej: PKO BP kończy prace nad platformą e-commerce do sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Puls Biznesu dowiedział się, że do współpracy z bankiem przystąpiły cztery towarzystwa ubezpieczeń: InterRisk, Benefia, Link4 i Generali. Jesienią swoje produkty ma oferować także Axa. Porównywarka w początkowym etapie będzie dostępna w oddziałach banku, tj. w ponad 2 tys. placówek. Na platformie PKO będą oferowane wystandaryzowane produkty komunikacyjne OC/AC, także pod kątem ceny. Zakłady będą mogły konkurować jedynie usługami dodatkowymi i ich cenami.

Na razie trwa pilotaż systemu w jednym z oddziałów PKO BP. W połowie lipca ma nastąpić oficjalne uruchomienie usługi w prawie wszystkich placówkach banku. PKO BP pracuje nad udostępnieniem platformy także w serwisach bankowości mobilnej. Instytucja chce, aby usługa była gotowa do końca tego roku.

Od 1994 r. w ramach grupy PKO funkcjonuje PKO Życie S.A. a od 2015 r. PKO Ubezpieczenia. Jednak w ofercie towarzystwa nie ma ubezpieczeń komunikacyjnych. Po I kw. 2018 r. przypis składki w zakresie ubezpieczeń życiowych wyniósł 103 mln zł, co plasuje spółkę na 13. pozycji na rynku z market share na poziomie 1,8% (na podstawie danych KNF). Majątkowa spółka PKO działa w 11 grupach działu II, bez ubezpieczeń komunikacyjnych. W sumie w dziale II PKO Ubezpieczenia zebrało 117 mln zł składki w I kw. 2018 r. Ze względu na przypis towarzystwo zajmuje 13. pozycję na rynku, a jego udział na tym rynku wynosi 1,1%.

Rozwiązanie od PKO BP to zupełnie nowy rozdział na polskim rynku bancassurance. Do tej pory w większości funkcjonowały partnerstwa wyłączne, a platforma do porównywania i sprzedaży ubezpieczeń od kilku towarzystw jest nowością. Na razie ciężko ocenić powodzenie platformy wśród klientów. Z jednej strony przewagą PKO BP jest rozbudowana sieć agencji i oddziałów banku oraz imponująca liczba klientów. Jednak jak widać po bieżących wynikach grupy ubezpieczeniowej PKO te czynniki nie przynoszą sukcesu. Z drugiej strony ubezpieczenia komunikacyjne zajmują ok. 60% portfela produktowego w majątku, a ich obecność w ofercie PKO BP może znacznie podnieść sprzedaż ubezpieczeń w banku. Liczą na to chyba przede wszystkim podmioty, które podjęły się partnerstwa z PKO. Po 2017 r. Generali, InterRisk i Link4 miały w sumie 12% udziału na rynku ubezpieczeń OC. Axa może poszczycić się 7% udziałem na rynku OC ppm.    

wstecz