Innowacyjny system ratalny efektem 2-letniej współpracy RESO i BTA z Bacca

Dodano: 03-11-2016

W październiku minęły dwa lata współpracy RESO Europa Service oraz łotewskiego zakładu ubezpieczeń „BTA Insurance Company” SE z firmą Bacca, której efektem jest innowacyjny sposób ratalnej sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. „Po 24 miesiącach widać, że wspólna oferta okazała się sukcesem biznesowym – przypis wzrasta w zawrotnym tempie, a dzięki ratom klienci chętniej decydują się na szerszy zakres ochrony ubezpieczeniowej” – podaje RESO.

Oferta BTA oraz jej Partnera Generalnego w Polsce – RESO z firmą Bacca dotyczy płatności ratalnych przy nabyciu ubezpieczeń komunikacyjnych BTA. Wszystkie płatności obsługuje Bacca – lider finansowania składek ubezpieczeniowych na polskim rynku. Oferta ta, polega na zintegrowaniu rat z produktem ubezpieczeniowym na mocy umowy między BTA i Bacca. To rozwiązanie różni się od smart11, flagowego projektu firmy Bacca, który jest typową umową pożyczkową a jej przedmiotem jest składka z zawartej polisy. Główna różnica pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami polega na tym, że w projekcie BTA-Bacca są zachowane wszystkie zasady dotyczące zawarcia i obsługi ubezpieczeń obowiązkowych, jak również dobrowolnych.

„Oznacza to, że jeżeli klient sprzeda samochód i w terminie powiadomi o tym BTA, wówczas polecenie zapłaty zostanie natychmiast anulowane i zakończone. Pozostałe prawa i obowiązki z tytułu ubezpieczenia pojazdu przejdą w takiej sytuacji na nowego właściciela. Natomiast w przypadku smart11 sprzedaż auta nie jest równoznaczna z zakończeniem spłat, ponieważ nie ma prawnych możliwości przeniesienia rat na nowego nabywcę. Klient musi spłacać składkę ubezpieczeniową zgodnie z harmonogramem do samego końca lub może spłacić jednorazowo wcześniej” – tłumaczy RESO.

W obu przypadkach różni się również rola agentów ubezpieczeniowych przy sprzedaży produktów za pomocą płatności ratalnej. W smart11 agent jest pośrednikiem kredytowym, czyli pośredniczy on przy weryfikacji klienta, a następnie pilnuje czy umowa i pozostałe dokumenty zostały prawidłowo podpisane przez klienta. W przypadku rozwiązania BTA-Bacca agent nie musi dokonywać dodatkowych czynności. Ma obowiązek jedynie uzyskać podpis klienta na dwóch krótkich dokumentach, które zostaną automatycznie wygenerowane w Panelu Agenta.

wstecz