Działania PZU związane z pomocą poszkodowanym w nawałnicach

Dodano: 16-08-2017

„W odpowiedzi na apel Pani Premier zostały podjęte specjalne działania, których celem jest jak najszybsza pomoc poszkodowanym w nawałnicach. PZU wdrożyło procedurę zarządzania kryzysowego, uruchomiliśmy pierwsze wypłaty, zwiększona została dwukrotnie liczba konsultantów na infolinii, maksymalnie skróciliśmy czas zgłaszania szkody” – powiedział Roman Pałac, prezes PZU Życie odpowiedzialny za likwidację szkód w Grupie PZU.

W związku z nawałnicami, ubezpieczyciel uruchomił m.in. Mobilne Biura, które zostały skierowane w miejsca o największym natężeniu szkód w celu bezpośredniej obsługi poszkodowanych (czytaj więcej: Mobilne Biura PZU Pomoc wyjechały w rejony zniszczone przez nawałnice).

Ubezpieczyciel dwukrotnie zwiększył również liczbę konsultantów na infolinii, którzy przyjmują zgłoszenia poszkodowanych. Jak podaje PZU, w niedzielę obsłużyli oni o 330% więcej klientów niż zwykle. Została również stworzona dedykowana ścieżka zgłaszania szkód, aby klienci jak najszybciej mogli skontaktować się z konsultantami.

PZU uruchomiło także specjalną ścieżkę przyspieszonych wypłat. Pierwsze pieniądze już trafiły do poszkodowanych. Ponadto, w dniu 16 sierpnia br. PZU uruchomiło wypłaty na masową skalę (we wszystkich zgłoszonych szkodach wypłata zaliczki na poczet odszkodowania nastąpi w terminie 7 dni). Co więcej, w wielu przypadkach wypłaty będą dokonane bez ekspertyzy rzeczoznawców.

Jak podaje PZU, od piątku do wtorku zgłoszono u ubezpieczyciela ponad 16 tys. szkód majątkowych i rolnych oraz ponad 6 tys. szkód komunikacyjnych. 

Tagi: szkoda
wstecz