Compensa: ogólnopolska kampania społeczna na rzecz bezpieczeństwa na autostradach

Dodano: 28-09-2017

Towarzystwo ubezpieczeń Compensa rusza z ogólnopolską kampanią społeczną na rzecz poprawy bezpieczeństwa na autostradach – Bezpieczna Autostrada. Jej podstawowym celem jest rozpowszechnienie wśród użytkowników dróg wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Będzie przeprowadzana na autostradach A1, A2 i A4.

Współorganizatorem akcji jest Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. - Wielu kierowców nie potrafi korzystać z dróg szybkiego ruchu w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami. Umiejętności i wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy i pozostawiania korytarza ratunkowego dla służb medycznych również pozostawia wiele do życzenia – mówi Tadeusz Zagajewski, prezes Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

W Miejscach Obsługi Podróżnych, odbywać się będzie cykl spotkań, podczas których organizowane będą pokazy pierwszej pomocy. Kierowcy otrzymają pakiety materiałów informacyjnych, a także karty ICE (in case of emergency). Materiały będą rozpowszechniane również na bramkach autostrad i w oddziałach Compensy w całej Polsce. Organizowane będą też praktyczne szkolenia i kursy e-learningowe z pierwszej pomocy dla pracowników kluczowych stacji na autostradach oraz pracowników obsługi autostrad. Dodatkowo wybrane stacje zostaną wyposażone w profesjonalne zestawy pierwszej pomocy. Kampania obejmie również konkurs dla kierowców, w którym będzie można wygrać m.in. kurs bezpiecznej jazdy. Ubezpieczyciel do akcji włącza również swoich pracowników z całej Polski i do końca tego roku planuje przeszkolić ich z udzielania pierwszej pomocy.

- Kampania Bezpieczna Autostrada wpisuje się w strategię działania Compensy i jest zgodna z naszą kluczową wartością, jaką jest bezpieczeństwo. Chcemy dawać poczucie bezpieczeństwa, promować bezpieczeństwo, bezpieczne zachowania, szkolić i uczyć jak postępować w trudnych sytuacjach. Pracownicy Centrali już od marca przechodzą takie szkolenia – dodaje Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy.

Pierwsze wydarzenie odbyło się 24 września br. Wszystkie działania w ramach kampanii będą realizowane w 4 kwartale 2017 r. i przez cały 2018 r.

wstecz