Badanie mBanku: przedsiębiorcy liczą, że niebawem wyjdą na prostą

Dodano: 29-07-2020
Publikator: informacja prasowa

Połowa polskich MŚP jest zdania, że już na jesieni ich sytuacja będzie dobra lub bardzo dobra – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. W tym czasie aż 71 proc. badanych rozważa wejście na rynek e-commerce.

mBank przeprowadził badanie - „Badanie Firm MŚP w dobie COVID-19". Jedynie 35 proc. firm oceniło swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą. Mimo to, połowa firm ocenia, że już w listopadzie ich sytuacja będzie dobra lub bardzo dobra. Jak uważają, po zniesieniu dużej części ograniczeń popyt na ich usługi się zwiększy (43 proc.). Przewidują też dalszy wzrost popytu po ustąpieniu epidemii (55 proc.).

Jak wynika z badania mBanku, 71 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty lub usługi stacjonarnie rozważa wejście na rynek e-commerce w ciągu najbliższych 6 miesięcy, w tym co czwarte przedsiębiorstwo jest na ten krok zdecydowane. O rosnącym znaczeniu sprzedaży online, już nie tylko w czasach pandemii, świadczy też fakt, że 40 proc. firm, które prowadziły wcześniej działalność w e-commerce, zamierza utrzymać ją na tym samym poziomie, a ponad połowa planuje ją rozwijać. 

Bariery, jakie widzą dla rozwoju e-commerce firmy, to: duża konkurencja (20 proc.); brak popytu i wysokie koszty reklamy (po 9 proc.). Często problemem jest też brak odpowiedniego zaplecza technicznego.

Polskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP uzyskują wiedzę o tym, jak wdrożyć e-commerce w swoim biznesie, z wielu źródeł: z doświadczenia znajomych przedsiębiorców (30 proc.); z prasy branżowej (19 proc.); ze szkoleń i webinariów (14 proc.).

wstecz