Aviva odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w I kw. 2021 r.

Dodano: 27-05-2021
Publikator: informacja prasowa

Grupa Aviva przedstawiła wyniki finansowe po I kw. 2021 r. W tym okresie grupa osiągnęła wysoki wzrost sprzedaży względem 2020 r. Najlepszą dynamikę wzrostu odnotował kanał agencyjny sieci własnej Aviva - aż o 43 proc. r/r. W sumie obie spółki zebrały ponad 660 mln zł składki.

– Ten spektakularny wzrost zawdzięczamy zarówno większej sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie, jak i grupówek. W szczególności polisa indywidualna Twoje Życie oraz ubezpieczenie dla małych grup Zespół cieszą się zainteresowaniem klientów, bo odpowiadają na ich oczekiwania solidnej ochrony w zakresie życia i zdrowia. Nasi agenci znakomicie odnaleźli się w okolicznościach pandemii, wykorzystując nowe możliwości zdalnego zawierania umów z klientami. Pomaga w tym nasza ePolisa, czyli rozwiązanie, w którym agent współdziała z klientem poprzez swój system sprzedażowy i MojąAvivę – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.   

Wzrost sprzedaży nastąpił też w kanale digital – o 21 proc., kanale direct – o 7 proc. oraz w kanale BA w ramach współpracy z ING Bankiem Śląskim – o 16 proc. W zdalnej obsłudze największą popularność zyskały ubezpieczenia ubezpieczeń domów i mieszkań oraz komunikacyjne.

Jak podaje spółka w komunikacie, w I kw. tego roku odnotowano też coraz większe zainteresowanie klientów portalem MojaAviva. Korzysta z niego już ponad 500 tys. osób, a liczba logowań w porównaniu z danymi za I kw. 2020 r. wzrosła o 37 proc.

– Rozwijamy MojąAvivę, bo znakomicie odpowiada na rosnącą gotowość klientów do kupowania i samoobsługi swoich polis online. Dodajemy nowe funkcjonalności, takie jak możliwość płacenia Blikiem, także w formie automatycznych płatności cyklicznych, zdalnej weryfikacji tożsamości przez mojeID, zgłaszania kolejnych roszczeń i szkód, jak również ofertę usług dodatkowych takich jak na telemedycyna. Naszą ambicją – bliską spełnienia – jest mistrzostwo w zakresie platform obsługowych online w ubezpieczeniach – dodaje Adam Uszpolewicz.

W sumie Aviva TUnŻ zebrało 516,3 mln zł składki brutto – o 7 proc. więcej niż w I kw. ub. r., a Aviva TU Ogólnych zwiększyło składkę aż o 22 proc., do poziomu 149,5 mln zł, głównie dzięki sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych i mieszkaniowych dla klientów indywidualnych.

wstecz