Aplikacja IKO od PKO BP ma już ponad 5,5 mln użytkowników

Dodano: 13-05-2021
Publikator: informacja prasowa

Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła 5,5 mln. Narzędzie jest cały czas ulepszane. Wśród nowych funkcji znalazł się tryb ciemny oraz udogodnienia dla osób niewidomych.

- 5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też jest to dla nas zobowiązanie żeby w dalszym ciągu rozwijać IKO i dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia. Cały czas ewolucyjnie udoskonalamy aplikację, wsłuchując się w głosy klientów. Ich dobre oceny i ich aktywność w IKO są dowodami, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych.

Najnowszym udogodnieniem w IKO jest możliwość wyboru dark mode, czyli zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Na razie funkcja jest dostępna dla użytkowników korzystających ze smartfonów z systemem Android, w najbliższym czasie będzie też wprowadzona dla urządzeń z systemem iOS.

Ponadto, osoby niewidome i niedowidzące mogą wygodniej korzystać z Asystenta głosowego IKO. Został on dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS) - programami, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym interakcję z urządzeniami mobilnymi. Po ich wykryciu aktywowany jest specjalny tryb zapewniający płynną obsługę głosową.

- To kolejne udogodnienie w Asystencie głosowym. Współpraca z czytnikami ekranów została dopracowana w konsultacji z osobami niewidomymi. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie bankowaniem za pomocą Asystenta. Przeprowadzanych jest w nim ponad 60 tys. dialogów miesięcznie, a to oznacza wzrost o ponad jedną trzecią od początku tego roku. Pracujemy, żeby spełnić rosnące wymagania użytkowników i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje - powiedział Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

wstecz