Allianz z sukcesem realizuje strategię

Dodano: 05-06-2017

Od 2015 r. Allianz Polska realizuje obraną strategię. Celem ubezpieczyciela jest dołączenie do czołówki największych trzech zakładów ubezpieczeń w Polsce. Na ten rok spółka założyła zwiększenie udziału na rynku poprzez digitalizację procesów.

„Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu. Wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, zarówno pod kątem operacyjnym, jak również w zakresie dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeń, dążąc do uzyskania pozycji lidera” – powiedział podczas konferencji prasowej z okazji 20. rocznicy obecności Allianz na polskim rynku, prezes Allianz Polska Veit Stutz. Podczas spotkania z dziennikarzami, przedstawiciele zarządu spółki przedstawili założenia strategii i status ich realizacji.

Na wstępie prezes Allianz Polska Veit Stutz przedstawił wyniki spółki za 2016 r. Jak podał, w przeciągu 12 miesięcy Allianz podniósł zysk operacyjny o 77 proc. do poziomu 193,1 mln zł. Jest to najwyższy wynik w historii 20-letniej działalności zakładu ubezpieczeń. W planach towarzystwa jest stałe jego podnoszenie - w ciągu kilku lat Allianz chce podwoić swój zysk operacyjny. W sumie towarzystwo uzyskało 2,35 mld zł przypisu składki brutto. Jak wyjaśnił Stutz, do rekordowych wyników spółki przyczyniły się m.in. procesy digitalizacjii czy współpraca z multiagencjami. Zwrócił uwagę, że zakład ubezpieczeń odnotował po 2016 r. nie tylko zwiększone przypisy składki, ale też zwiększenie rentowności, siły marki i zadowolenia klientów.

Nowa strategia spółki opiera się na 5 filarach: klientocentryzm, digitalizacja, wzrost wewnętrzny (organiczny), doskonalenie techniczne, budowa marki pracodawcy. Jak wskazał Veit Stutz, zarządzana przez niego organizacja przeszła audyt procesów wewnętrzny. Wskazał on elementy, które należy uprościć i poddać digitalizacji. Za sukces uznano wprowadzenie interfejsów wewnętrznych i zewnętrznych z partnerami spółki. Zaowocowało to lepszą komunikacją z klientami i umożliwieniem zgłoszenia roszczeń poprzez specjalny kanał online.

Przeczytaj cały artykuł
wstecz