Allianz z sukcesem realizuje strategię

Dodano: 05-06-2017

Od 2015 r. Allianz Polska realizuje obraną strategię. Celem ubezpieczyciela jest dołączenie do czołówki największych trzech zakładów ubezpieczeń w Polsce. Na ten rok spółka założyła zwiększenie udziału na rynku poprzez digitalizację procesów.

„Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu. Wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, zarówno pod kątem operacyjnym, jak również w zakresie dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeń, dążąc do uzyskania pozycji lidera” – powiedział podczas konferencji prasowej z okazji 20. rocznicy obecności Allianz na polskim rynku, prezes Allianz Polska Veit Stutz. Podczas spotkania z dziennikarzami, przedstawiciele zarządu spółki przedstawili założenia strategii i status ich realizacji.

Na wstępie prezes Allianz Polska Veit Stutz przedstawił wyniki spółki za 2016 r. Jak podał, w przeciągu 12 miesięcy Allianz podniósł zysk operacyjny o 77 proc. do poziomu 193,1 mln zł. Jest to najwyższy wynik w historii 20-letniej działalności zakładu ubezpieczeń. W planach towarzystwa jest stałe jego podnoszenie - w ciągu kilku lat Allianz chce podwoić swój zysk operacyjny. W sumie towarzystwo uzyskało 2,35 mld zł przypisu składki brutto. Jak wyjaśnił Stutz, do rekordowych wyników spółki przyczyniły się m.in. procesy digitalizacjii czy współpraca z multiagencjami. Zwrócił uwagę, że zakład ubezpieczeń odnotował po 2016 r. nie tylko zwiększone przypisy składki, ale też zwiększenie rentowności, siły marki i zadowolenia klientów.

Nowa strategia spółki opiera się na 5 filarach: klientocentryzm, digitalizacja, wzrost wewnętrzny (organiczny), doskonalenie techniczne, budowa marki pracodawcy. Jak wskazał Veit Stutz, zarządzana przez niego organizacja przeszła audyt procesów wewnętrzny. Wskazał on elementy, które należy uprościć i poddać digitalizacji. Za sukces uznano wprowadzenie interfejsów wewnętrznych i zewnętrznych z partnerami spółki. Zaowocowało to lepszą komunikacją z klientami i umożliwieniem zgłoszenia roszczeń poprzez specjalny kanał online.

Również Grzegorz Kulik, członek zarządu Allianz Polska odpowiedzialny za ofertę produktową, wskazał, że wprowadzane w spółce innowacje technologiczne mają na celu przede wszystkim wsparcie pracy brokerów i agentów ubezpieczeniowych, dopasowanie produktów do oczekiwań klientów oraz realizację pewnych procesów działalności biznesowej online. Jak dodał, Allianz już częściowo realizuje te założenia chociażby wprowadzając na rynek nowe produkty, takie jak ubezpieczenie autocasco, które zapewnia naprawy także starszych pojazdów w wyselekcjonowanych warsztatach samochodowych, czy ubezpieczenie abonamentowe Allianz1. Ubezpieczyciel inwestuje też w nowoczesne rozwiązania jak aplikacja do zgłaszania szkód lub sprzedaż ubezpieczeń przez Messengera. „W pełni wykorzystujemy efekt synergii i czerpiemy z wiodących doświadczeń Allianz globalnie, np. Allianz1 zaadaptowaliśmy z rynku włoskiego. Sami również jesteśmy autorami innowacyjnych rozwiązań. Przykładem takiej innowacji jest sprzedaż przez Messenger Bot, który jest unikalną technologią w branży ubezpieczeniowej” – tłumaczy Grzegorz Kulik.

Krzysztof Szypuła, członek zarządu Allianz Polska odpowiedzialny za sprzedaż, przedstawił natomiast plany towarzystwa w zakresie dystrybucji ubezpieczeń. Produkty Allianz są dystrybuowane głównie przez sieć agentów wyłącznych spółki (udział 43%). Związku z tym zakład ubezpieczeń postawił sobie za cel zwiększenie poziomu zarządzania siecią sprzedaży. Jak zapowiedział Szypuła, spółka zamierza inwestować w biura i narzędzia cyfrowe, w które wyposaży swoich agentów. Ma to pomóc w lepszym monitorowaniu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Zostały też opracowane jednakowe standardy obsługi klientów przez agentów. „Allianz chce oferować agentom narzędzia, które ułatwią im komunikację na linii ubezpieczyciel – agent i agent – klient. Ponadto dostarczane rozwiązania powinny usprawniać obsługę klienta, tak by m.in. umożliwiać szybkie i bezpośrednie zgłoszenie szkody i obsługi roszczeń klienta przez dedykowaną aplikację” – podkreśla Krzysztof Szypuła.

„Stawiamy na uniwersalną i kompleksową ofertę ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz jej wielokanałową dystrybucję, w tym silną pozycję w kanale agencyjnym – chcemy być tam, gdzie jest nasz klient. Równolegle dążymy do tego, aby Allianz był postrzegany jako synonim wzorowego customer service, dlatego już teraz skutecznie zarządzamy doświadczeniami naszych klientów, stale udoskonalamy procesy obsługowe i ścieżkę likwidacji szkód. Zależy nam, aby Allianz był uznawany za markę godną zaufania” – podsumował Stutz.

wstecz