Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger
Allianz po raz kolejny udowadnia, że digitalizacja to nie tylko modne hasło powtarzane na polskim rynku ubezpieczeniowym. Zakład ubezpieczeń od początku miesiąca dystrybuuje ubezpieczenia OC i AC poprzez Chat Bot Messenger.
Allianz udostępnił klientom dwie drogi zakupu polisy poprzez Messengera. Mogą oni sami rozpocząć rozmowę z agentem za pośrednictwem komunikatora lub zostaną skierowani do aplikacji po zeskanowaniu QR kodu ze specjalnych plakatów i ulotek zakładu ubezpieczeń. Następnie klienci są proszeni o zeskanowanie kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego i udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, m.in. czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, o przebieg pojazdu oraz planowany okres ochrony. W celu dokończenia transakcji klienci muszą udać się do najbliższej placówki ubezpieczyciela, gdzie kieruje ich Bot po uzyskaniu informacji o aktualnej lokalizacji klienta. Ewentualnie klienci mogą sami wybrać numer swego agenta, z którym dokończą proces zakupu ubezpieczenia.
Digitalizacja jest częścią strategii Allianz, zarówno na poziomie globalnym jak i na polskim rynku. Wykorzystanie potencjału Facebooka stanowi jeden z jej elementów. - Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu jeszcze bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – tłumaczy Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta w Allianz. Jak dodaje, rozwiązanie to pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych przez Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki.
Do tej pory klienci mogli w ten sposób jedynie sprawdzić ofertę ubezpieczeń turystycznych. Cały proces sprzedaży polisy turystycznej odbywa się na Messengerze poza dokonaniem płatności, co jest wymagane ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.