Alians strategiczny Warty i banku City Handlowy

Autor: Paulina Wiensak

Dodano: 07-04-2016

Ostatni czas nie sprzyja instytucjom z sektora finansów: liczne regulacje, nowy podatek od aktywów, ujemne wyniki finansowe za poprzedni rok. A więc tym bardziej na uwagę zasługuje każda nowa strategia rozwoju zawierana na tym rynku. W dniu wczorajszym Warta ogłosiła podjęcie aliansu z City Handlowy w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.

Jeszcze kilka lat temu bancassurance kwitł. Banki były otwarte na współpracę z zakładami ubezpieczeń, wręcz rozpisywano przetargi, w których towarzystwa walczyły ze sobą o możliwość dystrybucji ubezpieczeń przez dany bank. W wyniku kolejnych regulacji prawnych, zapał instytucji bankowych znacznie osłabł. Banki decydowały się na trwałą współpracę tylko z jednym podmiotem z sektora ubezpieczeń, a znalezienie przez towarzystwo nowego partnera w kanale bancassurance graniczyło z cudem. Tego cudu w ostatnim czasie dokonała Warta.

Pierwszym produktem Warty sprzedawanym przez „okienko” w City Handlowych będzie polisa ochronna „Platynowa Ochrona Plus”.

- Obserwujemy rynek oraz potrzeby klientów i bazując na tym spodziewamy się znaczącego wzrostu zainteresowania tradycyjnymi ubezpieczeniami – informuje Monika Woźniak – Wołek, dyrektor departamentu bancassurance w Warcie.

W swoim planie ubezpieczyciel postawił na podniesienie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych, które mają stanowić główny produkt oferowany w kanale bancassurance. Bank w tym celu stworzy specjalną platformę internetową, która usprawni dystrybucję i obsługę klientów.

- Zmieni się także bezpośrednia obsługa w zakresie oferty ubezpieczeniowej. W placówkach banku do dyspozycji klientów oddani zostaną eksperci ubezpieczeniowi – tłumaczy Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów w City Handlowy.

Decyzja Warty to dobry krok. Jak pokazują dotychczasowe dane sprzedażowe tego towarzystwa, w poprzednim roku udział produktów życiowych dystrybuowanych w kanale bancassurance w całym przypisie składki stanowił 75 proc. (wzrost o 30 proc. do roku 2014). Ubezpieczyciel ma nadzieję, że alians z City Handlowy jeszcze bardziej wzmocni sprzedaż w tym kanale.  

wstecz