Agenci PZU z ofertą LINK4 i Alior Banku

Dodano: 18-11-2016

Jak podaje Puls Biznesu, PZU rozszerza ofertę produktową w swojej sieci agencyjnej. Oprócz ubezpieczeń klienci będą mogli nabyć u swego pośrednika również ubezpieczenia od LINK4, a także docelowo produkty Alior Banku.

— Rozpoczęliśmy wśród naszych agentów pilotaż, podczas którego mogą oni sprzedawać ubezpieczenia Link4. Chcemy, by w przyszłym roku taką możliwość mieli wszyscy agenci — powiedział redakcji PB Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU, odpowiedzialny za rynek klientów indywidualnych.

Jak tłumaczy dziennik jednym z powodów takiej decyzji był rosnący udział w rynku multiagentów kosztem agentów wyłącznych, głównie dzięki możliwość zestawienie ubezpieczeń od różnych towarzystw i dokonania wyboru najbardziej odpowiedniego, a w przypadku ubezpieczeń OC komunikacyjnych - najtańszego. Stąd sami pośrednicy, sprzedający produkty PZU, zgłosili inicjatywę włączenia do oferty ubezpieczeń LINK4.

— Chcemy dać naszym agentom wybór. Będą mogli klientom zaoferować droższą i lepszą jakościowo polisę PZU oraz tańsze ubezpieczenie Link4. Dzięki zróżnicowaniu cenowemu unikniemy konkurencji wewnątrz grupy — wskazał Hodgkiss.

W kolejnym etapie do oferty agentów wyłącznych PZU zostaną dołączone produkty Alior Banku oraz ubezpieczenia zdrowotne PZU Zdrowie. Zdaniem PB, w ten sposób agenci ubezpieczeniowi mogą przekształcić się w doradców ubezpieczeniowych czy finansowych.

Zdaniem członka zarządu PZU, agenci są przygotowani na taką zmianę m.in. dzięki programowi Agent 2.0, w którym od 2014 r. skorzystało 1,1 tys. pośredników ubezpieczyciela. W ramach programu zostały odnowione biura agentów.

- Już teraz widać pozytywne efekty wdrożonych zmian. Wyniki sprzedażowe są lepsze u agentów, którzy posiadają biura w standardzie „Agent 2.0” niż u innych agentów terenowych. Dodatkowo zmiany chwalą sobie sami agenci, którzy zyskali w pełni profesjonalne miejsca pracy. A co najważniejsze, zmiany bardzo pozytywnie przyjmują klienci, którzy podkreślają, że nowy standard jest bardzo przyjazny – mówił Michał Świderski, dyrektor biura sprzedaży wyłącznej. W przyszłym roku program obejmie kolejnych 400 agentów z sześciotysięcznej sieci agencyjnej PZU.

Oprócz tego, jak wskazywał Hodgkiss, ubezpieczyciel jako kolejny cel z zakresie pośrednictwa przyjął zwiększenie sprzedaży produktów takich jak AC, miniAC, ubezpieczenia mieszkania w tym kanale dystrybucji.

W rozmowie z Pulsem Biznesu powiedział też, że PZU prowadzi prace nad implementacją nowoczesnych technologii. Z tym, że ubezpieczyciel będzie stawiał na bardziej twarde rozwiązania takiej jak montaż w samochodach czarnych skrzynek. W jego opinii, takie ułatwienie bardziej przypadnie do gustu młodym klientom oraz umożliwi geolokalizację skradzionego samochodu.

wstecz