TU Europa: Insurtech okiem millenialsów

Dodano: 29-05-2017
Publikator: TU Europa, IMAS International
Kategorie :

W maju br. IMAS International na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa przeprowadziło badanie „Insurtech okiem millenialsów”. Sprawdzono, czy oferowane przez ubezpieczycieli innowacje są dostrzegane przez millenialsów i jaki mają wpływ na ich decyzje o zakupie ubezpieczenia. Wyniki okazały się zaskakujące, gdyż wskazują one na to, że w obszarze ubezpieczeń dla millenialsów takie narzędzia jak social media, aplikacje mobilne czy chaty nie są najważniejszymi kanałami kontaktu.

Trzy czwarte millenialsów wskazało, że kluczowe kryteria wyboru ubezpieczenia to dla nich wysokość składki i zakres polisy. 36% ankietowanych zaznaczyło renomę marki ubezpieczyciela, 18% wygodę zakupu, 15% rekomendacje znajomych, a tylko 14% wskazało rozwiązania wynikające z technologicznego postępu: możliwość zakupu on-line lub przez aplikację mobilną. Przy obsłudze klienta najistotniejsza jest dla nich szybka i bezproblemowa wypłata odszkodowania (84%). Dlatego, jak wskazują eksperci TU Europa, innowacje i technologie oferowane przez ubezpieczycieli mogą więc pozytywnie zaskakiwać konsumentów z pokolenia Y, zmieniając ich preferencje.

- Innowacje technologiczne wdrażane przez ubezpieczycieli są często niewidoczne dla klientów. To, czy w niedługim czasie będą świadczyć o przewadze rynkowej, zależy głównie od zaproponowania rozwiązań, które odpowiadają na konkretne potrzeby odbiorców. Ubezpieczyciele muszą jeszcze uważniej słuchać swoich klientów i szybko reagować na trendy, zarówno jeśli chodzi o same produkty, jak i ich dostępność, np. poprzez sieć bankomatową czy terminale płatnicze - zauważa Marat Nevretdinov, prezes TU Europa.

Ponad połowa ankietowanych odpowiedziała, że wiedzę o ubezpieczycielach czerpie ze stron www towarzystw, opinii zamieszczonych w Internecie oraz rozmów z rodziną czy przyjaciółmi. Nieco mniej niż połowa respondentów zaznaczyła wyszukiwarkę Google oraz porównywarki internetowe. Co siódmy badany wskazał natomiast kanały social media. Bezkonkurencyjnie najważniejszym źródłem wiedzy o ofercie towarzystwa ubezpieczeń okazała się strona internetowa (74%). Jako kanały kontaktu, popularnością nie cieszą się natomiast social media (15%), e-mail (13%), aplikacja mobilna (6%) czy czat (4%).

Pokolenie Y wskazało na dwie najwygodniejsze formy obsługi przez towarzystwo ubezpieczeń – stronę internetową (51%) oraz wizytę w multiagencji (47%). Rozmowę telefoniczną wybiera 32% ankietowanych. Najmniej respondentów zaznaczyło bardziej zaawansowane technologicznie rodzaje obsługi: e-mail (33%), aplikacja mobilna (18%), a mniej niż co dziesiąty ankietowany postawił na czat i social media.

Odnośnie polis nowego typu, aż połowa respondentów byłaby zainteresowana ubezpieczeniem sprzętu elektronicznego. 33% wykazało zainteresowanie ubezpieczeniem od cyberprzestępczości, 23% ubezpieczeniem sportowym. - Te informacje to ważny sygnał dla ubezpieczycieli, aby nie bali się tworzyć innowacyjnych produktów. Millenialsi są otwarci na nowości nie tylko w zakresie gadżetów technologicznych, ale także w sferze zapewnienia sobie ochrony dzięki ubezpieczeniom – podsumowuje Marat Nevretdinov.

wstecz