Sotrender: Jak ubezpieczyciele obsługują klienta na Facebooku

Dodano: 15-07-2016
Publikator: Sotrender

Sotrender - firma badawcza specjalizująca się w badaniach i analizach mediów społecznościowych - opublikował comiesięczny Raport Fanpage Trends. Przedstawia w nim między innymi wyniki marketingu i obsługi klienta przez ubezpieczycieli na Facebooku.

Jak wynika z raportu największym fanpage'm pod względem liczby fanów w branży ubezpieczeniowej w czerwcu okazał się Wrzucam na luz należący do Proamy. Liczba jego fanów na koniec miesiąca wyniosła 129 298. Wrzucam na luz to akcja promująca kulturalne zachowanie na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne, niegrzeczne postawy kierowców. Na drugim miejscy znalazł się Prudential - Czas na przyszłość z liczbą fanów: 84 054. W czołówce uplasował się również Pomoc to Moc - społeczna odpowiedzialność PZU z 76 461 fanami.

Jeśli chodzi o procentowy przyrost liczby fanów, największy został zaobserwowany na fanpage'u Aviva (+3%). Przybyło aż 1 200 fanów. Na kolejnych miejscach uplasował się Prudential - Czas na przyszłość (+1%) oraz AXA Polska (+0,3%).

Najbardziej angażującą stroną był Allianz Polska. Aż 38% fanów Allianz było zaangażowanych – tzn. w analizowanym okresie wchodzili w interakcje z treściami na stronie, poprzez kliknięcie "lubię to", komentowanie lub postowanie. W przypadku Aviva było to 10%, a You Can Drive - marka ubezpieczeń Grupy Ergo Hestia uzyskała 21%.

Pod względem Interactivity Index - zbiorczego wskaźnika wszystkich aktywności w obrębie fanpage'a w ciągu miesiąca - najwyżej uplasowały się strony Aviva (20 991), Allianz Polska (19 795) i Grupa ERGO Hestia (11 734).

Względna interaktywność, mierzona wskaźnikiem Relative Interactivity, który uwzględnia wielkość fanpage'a, a zatem umożliwia porównanie fanpage o zróżnicowanej liczbie fanów okazała się najwyższa dla stron Allianz Polska (1 331), Bezpieczny.pl - portal tworzony z AXA (801) i CUK Ubezpieczenia (567).

Ranking uwzględnił również profile, które zareagowały na największą liczbę postów użytkowników. Czas reakcji - mediana czasu, jaki upłynął od opublikowania postu przez użytkownika do opublikowania komentarza pod postem przez administratora profilu oraz procent reakcji - procentowy udział postów, które zostały skomentowane przez markę najwięcej wyniosły dla You Can Drive - odpowiedź na 100% postów z najkrótszym czasem reakcji - 13 min. 25 sek. Na drugim miejscu znalazła się strona Link4 – 100% odpowiedzi z czasem 23 min. 25 sek.

Pełny raport dostępny pod adresem: https://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201606

wstecz