PSD 2 nie dokona rewolucji. Konsumenci nie chcą udostępniać swoich danych

Dodano: 06-10-2017

Klienci banków nie są chętni do udostępniania danych ze swoich rachunków bankowych podmiotom zewnętrznym - takie wnioski płyną z dwóch niezależnych badań. Z raportu Accenture wynika, że 66% Brytyjczyków nie zamierza udostępniać swoich danych zewnętrznym firmom. Na polskim rynku do wyrażenia zgody byłoby skłonnych 14% badanych, jak wskazuje raport Blue Media.

PSD 2 – jakie wprowadzi zmiany?

Dyrektywa PSD 2 wprowadzi nową kategorię usługodawców na rynku finansowym - Third Party Providers (TPP), czyli firmy, które będą mogły mieć wgląd i analizować dane finansowe posiadaczy rachunków bankowych. Wśród nich znajdują się także zakłady ubezpieczeń. Jedyny warunek to zgoda posiadacza danych na ich udostępnianie. W związku z tym powstaną dwie nowe kategorie usług: Account Information Service (AIS) i Payment Initiation Service (PIS). W związku ze zmianami firma konsultingowa Accenture i instytucja płatnicza Blue Media przeprowadziły badania na rynku brytyjskim i polskim dot. nastawienia konsumentów do nowych propozycji.

Przeczytaj cały artykuł
wstecz