KPMG: ponad połowa dyrektorów towarzystw ubezpieczeń nie jest w stanie zarządzać transformacją biznesu

Dodano: 29-09-2016
Publikator: KPMG

W obliczu dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej, demograficznej i technologicznej większość zakładów ubezpieczeń skupia się na unowocześnieniu swoich przedsiębiorstw, aby sprostać wyzwaniom rynkowym. Jednak, ponad połowa dyrektorów z towarzystw ubezpieczeń deklaruje, że nie jest w stanie wygenerować i odpowiednio wykorzystać wartości płynącej z transformacji biznesu, a według 57% respondentów dotychczasowe jej próby znacznie odbiegają od ideału. Stale rośnie także rola technologii w sektorze ubezpieczeń, które dają szansę do rozwoju całej branży  – tak wynika z badań przeprowadzonych przez KPMG. 

Z uzyskanych informacji od dyrektorów TU wynika, że wiele zakładów ubezpieczeń stoi obecnie przed koniecznością wprowadzenia zmian w modelach biznesowych i operacyjnych, które umożliwią sprawne działanie przedsiębiorstw w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Według 53% ankietowanych osiągnięcie zysków wynikających z krótkoterminowych transformacji nie stanowi problemu. 63% respondentów uważa, że jest w stanie zaplanować docelowy model operacyjny, a sześciu ankietowanych dyrektorów zadeklarowało gotowość do stałej modernizacji nowo wdrożonych modeli operacyjnych.

Dotychczasowe próby transformacji nie są jednak satysfakcjonujące. Większość respondentów wskazało, że nie odczuwa trwałych korzyści wynikających z wdrożenia zmian w swoich przedsiębiorstwach. Jak wskazują wyniki badania KPMG, dla ponad połowy ankietowanych problematyczne jest wygenerowanie i wykorzystanie wartości wynikających z biznesowych transformacji.

Przeczytaj cały artykuł
wstecz