Dlaczego klienci wybierają kupno ubezpieczeń w kanale bankowym?

Autor: Paulina Wiensak

Dodano: 23-05-2019
Kategorie :

Portal beinsured.pl zlecił realizację badania dotyczącego rynku bancassurance w Polsce. Ankietowani – klienci banków, którzy w ostatnim roku kupili ubezpieczenie w kanale bancassurance – zostali zapytani m.in. o powody wyboru tej formy sprzedaży ubezpieczeń.

Większość badanych dokonała zakupu ubezpieczenia w placówce banku (65% badanych) lub w systemie bankowości online (51%). 18% badanych kupiło polisę poprzez kontakt telefoniczny z bankiem. Co ciekawe badani, którzy kupują ubezpieczenia w kanale bancassurance, rzadziej korzystają z innych kanałów dystrybucji.

Dla co trzeciej osoby uczestniczącej w badaniu, główny czynnik decydujący o zakupie ubezpieczenia w banku to wygoda. Nieco mniej osób ceni sobie bezpieczeństwo i ofertę atrakcyjną pod względem ceny i zakresu ochrony. Dla 25% badanych znaczenie ma renoma instytucji bankowej i oszczędność czasu.

Ponadto, więcej badanych odpowiedziało, że na decyzję o zakupie ubezpieczenia większy wpływ ma zaufanie do marki banku niż ubezpieczyciela dostarczającego produkt.     

Zapraszamy do pobrania raportu beinsured: Badanie rynku bancassurance. Raport poza kryteriami wyboru kanału bancassurance zawiera m.in. dane o:

  • doświadczeniach klientów w zakupie ubezpieczeń poprzez banki
  • postawach wobec sposobu wynagradzania pośredników 
  • zaufaniu do sektora ubezpieczeniowego

Raport jest dostępny na portalu beinsured.pl pod linkiem.

wstecz