Cyfrowa transformacja w branży ubezpieczeniowej

Dodano: 27-07-2016
Publikator: TIA Technology
Kategorie :

Na przestrzeni najbliższych lat nastąpi wiele kluczowych zmian w branży ubezpieczeniowej. Najważniejsze będę zmiany technologiczne oraz umiejętność ich adaptacji w celu optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji.

Jedna z wiodących europejskich firm analitycznych - Pierre Audoin Consultants (PAC) - koncentrująca się na oprogramowaniu i sektorze usług IT przeprowadziła badanie 200 decydentów z dużych europejskich firm ubezpieczeniowych. Zostało ono przeprowadzone , by lepiej zrozumieć kierunek ich rozwoju. Badanie zleciła firma TIA Technology oraz przedsiębiorstwa z branży IT: Atos, CGI, Endava i HP.

Z uzyskanych danych wynika, iż 63% firm uczestniczących w badaniu za jeden z głównych celów cyfrowej strategii uważa wzrost liczby pozyskanych klientów. 61% wskazało natomiast, iż kluczowy jest dla nich wzrost wydajności operacyjnej. Ograniczenia zastanej technologii to dla połowy badanych przedsiębiorstw główne wyzwanie w realizacji strategii cyfrowej.

Badania wykazały, że 42% ubezpieczycieli wierzy, że kanały fizyczne w ciągu najbliższych pięciu lat staną się mniej ważne strategicznie. Natomiast kanały mobilne, zdaniem 66%, zyskają na znaczeniu. To wszystko za sprawą technologii, które wprowadzane są do branży ubezpieczeniowej, ale również rozwiązań technologicznych, które stają się coraz bardziej dostępne dla klientów, zmieniając ich zachowania konsumenckie.

Analiza danych, zdaniem 68% ubezpieczycieli, zapewnia wysoką wartość biznesową w zakresie kalkulacji ryzyka, wyprzedzając wskazania dotyczące zarządzania relacjami z klientami (55%) i zarządzania nadużyciami finansowymi (45%).

Rynek ubezpieczeniowy zmienia się bardzo dynamicznie i – zdaniem ekspertów – trudno jest tych zmian nie zauważyć. Wychodząc naprzeciw tym zmianom, wiele zakładów ubezpieczeń poszukuje nowych strategii, aby zapewnić sobie dobrą pozycję w epoce cyfrowej.

Zdaniem 42% badanych zadeklarowało, iż podejmie się modernizacji systemów w ciągu najbliższych dwóch lat ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji wspierających kluczowe procesy.

– To badanie pokazuje, że centralne oprogramowanie jest kluczowym i ważnym elementem cyfrowej podróży ubezpieczycieli. Wiele firm ubezpieczeniowych posiada niewydolne platformy i musi podjąć działania w celu utrzymania konkurencyjności – powiedział Marek Przybysz, odpowiedzialny za operacje TIA Technology w regionie Europy Centralno-Wschodniej.

Zdaniem ekspertów, przed branżą ubezpieczeniową jeszcze długa droga w tworzeniu rzeczywistej wartości z bogactwa danych dotyczących klienta, znajdujących się zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji.

Tagi: it
wstecz